درمان پیسی با گانودرما
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

 

گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما، جان افزا و یا ریشی گونه‌ای از قارچ است که در طب سنتی استفاده بسیار دارد. در چین اعتقاد بر این است که این قارچ باعث شادی و سلامتی می‌شود. مدت زمان زیادی است که از این قارچ در طب کهن چینی استفاده‌های فراوان می‌گردد. در داخل قارچ، مولکول‌های مختلفی ازجمله تریپنوپنوئیدها، پلی ساکاریدها و پپتیدوگلیکانها وجود دارد که ممکن است مسئول تأثیرات سلامتی بخش آن باشند. این قارچ را می‌توان به اشکال گوناگون پودری، تازه و عصاره میل کرد.

 

پیسی چیست؟

پیسی یا ویتیلیگو (Vitiligo) یک اختلال است که در آن سلول‌هایی که رنگ‌دانه‌های پوست را تولید می‌کنند در قسمت‌هایی از پوست از بین رفته و تخریب شده اند. نتیجه این تخریب وجود لکه‌هایی به رنگ سفید در نواحی مختلف پوست است.
علت بیماری پیسی به درستی شناخته شده نیست برخی از محققان آن را با تولید پادتن‌های مخرب نسبت می‌دهند برخی دیگر آن را نتیجه فشارهای روحی می‌دانند. اما هیچ کدام از نظر علمی ثابت شده نیستند.

تاثیر گانودرما بر پیسی

 

تاثیر گانودرما بر پیسی

طی تحقیقاتی که توسط محققان کره‌ای بر روی تأثیر قارچ گانودرما بر پیسی انجام گرفته است، محققان متوجه شدند که قارچ گانودرما محتوی ترکیباتی است که می‌تواند سلول‌های پوست را فعال کرده و علائم پیسی را کاهش دهد.
یکی از خواص قارچ گانودرما بر پیسی این است که این گیاه محتوی نوعی ترکیب به نام اسید گانودرمیک است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و از آنجایی که برخی محققان پیسی را یک بیماری خود ایمنی می‌دانند لذا تأثیر گانودرما بر پیسی می‌تواند اینجا مشخص شود. این قارچ با تقویت سستم ایمنی از تخریب رنگ‌دانه‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

تاثیر گانودرما بر پیسی

مدت تأثیر گانودرما بر پیسی

اینکه چه مدت طول می‌کشد که یک بیمار مبتلا به پیسی به‌طور کامل بهبود یابد برمی‌گردد به شرایط بدنی و شدت بیماری و سن و فاکتورهای دیگر که همه این موارد می‌تواند روی بهبودی بیماری تأثیر داشته باشند.
اما گفته می‌شود با مصرف گانودرما می‌توان انتظار داشت ظرف چند ماه تمامی سلول های تخریب شده بازسازی شده و احیا شوند. نکته حائز اهمیت در مورد مکانیسم تاثیر گانودرما بر پیسی این است که از آنجایی که در این بیماری اختلالت روانی و همچنین نقص سیستم ایمنی عامل به وجود اورنده این مشکل هستند لذا تقویت سیستم ایمنی و دوری از استرس و فشارهای محیطی تاثیر بسزایی بر روی مکانیسم اثر این قارچ خواهد داشت.

 

 

مقدار و نوع مصرف قارچ ریشی

مقدار و نوع مصرف بر اساس شکل مصرف قارچ می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال وقتی فرد خود قارچ را مصرف می‌کند در واقع بیشترین میزان مصرف را انجام می‌دهد. این در حالی است که با مصرف عصاره خشک شده این قارچ میزان دوز مصرفی به یک دهم کاهش می‌یابد. برخی از مکمل‌های این قارچ هم وجود دارند که از قسمت‌های مشخصی از قارچ تهیه می‌شوند و دوز مصرفشان متفاوت خواهد بود.

تاثیر گانودرما بر پیسی

احتیاط و موارد منع مصرف

گانودرما لوسیدوم ممکن است در دوران بارداری و شیر دهی همراه با عوارض باشد برای همین بهتر است در این دوران از مصرف این قارچ اجتناب کنید. همچنین افرادی که دارای فشار خون پایین هستند نیز باید از مصرف آن اجتناب کنند چرا که باعث بدتر شدن شرایط بیمار می‌گردد.
دوز های بالاتر این قارچ در بیماران مبتلا به ترومبوسیتوپنی باید با احتیاط مصرف شده و یا اجتناب شود همچنین افرادی که عمل جراحی در پیش دارند لازم است برای مدتی با توجه به تجویز پزشک خود از مصرف قارچ اجتناب نمایند.

 

 

جمع‌بندی تاثیر گانودرما بر پیسی

قارچ گانودرما از آنجایی که محتوی ترکیبات زیست فعال مفید است خواص سلامتی بخش زیادی برای بدن دارد. در این مقاله ما در مورد تاثیر این ترکیبات بر بیماری پیسی صحبت کردیم. از آنجایی که این بیماری یک بیماری خود ایمنی محسوب می‌گردد (طبق نظر برخی محققان) این قارچ می‌تواند با تاثیر بر سلول‌های پوست آنها را احیا نماید ولی لازم است در برخی افراد با احتیاط مصرف شود و در مواقع لزوم با پزشک مشورت شود.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: